کلینیک رواننشاسی و روانپزشکی ویان

مشاوره روانشناسی و درمان اختلالات روانی

کلینیک رواننشاسی و روانپزشکی ویان

مشاوره روانشناسی و درمان اختلالات روانی

پنج افسانه رایج در ازدواج

 

 

از نظر «راس هریس» مشاور و درمانگر معروف؛ افسانه های زیر در ازدواج رایج است :

 

1️ تو من را کامل میکنی

 

2️ تو همسر ایده ال من هستی

 

3️ تو من را خوشبخت میکنی

 

4️ تو نیمه گمشده من هستی

 

5️ من تو را تغییر می دهم

 

راس هریس میگوید اینها افسانه اند. اگر با این تفکرات میخواهید ازدواج کنید، هیچ وقت ازدواج نکنید، چون وقتی واقعیت با انتظارات شما جور در نمی آید دچار سرخوردگی میشوید.

 

میخواهم به شما بگویم عشق و درد مثل دو روی یک سکه هستند.

عشق را یک گلزار در نظر بگیرید، حالا که وارد این گلزار شدید دو انتخاب دارید :

 

شروع کنید با خارهای گلزار گلاویز شدن که آنها را از بین ببرید (همسرم را درستش می کنم، تغییرش میدم) که قطعا نمیتوانید همه خارها را از بین ببرید و فقط خودتان را زخمی می کنید، ضمن اینکه از بودن در گلزار هم لذت نمی برید.

 

گلزار را با خارهایش بپذیرید، شاید یک مقدار خارها اذیتتان کنند، اما در کل، بودن در گلزار میتواند تجربه لذت بخشی برایتان باشد.



بهترین روانشناس کودک در تهران

دکتر روانشناس خوب در تهران

درمان اختلال پانیک 

درمان اختلال دوقطبی

درمان اختلال وسواس اجباری




 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد